Van Studeren in Den Bosch naar ondernemen in Altena

Sven Labee (20) en Bram de Keijzer (20) van SB detailing: jong, studerend en ondernemend in Altena. Ze leerden elkaar kennen bij de opleiding tot junior accountmanager in Den Bosch en maakten van een schoolproject hun onderneming. Werkend aan het project wakkerden ze elkanders gedrevenheid aan. Zo ontstaan de nieuwe ondernemers van Altena.

Bram en Sven van SB Detailing: van studeren in Den Bosch naar ondernemen in Altena.
V.l.n.r. Bram en Sven.

Waarom ondernemen?

Over een antwoord op de vraag waarom de heren ondernemen, hoeven ze niet lang na te denken. “Zelf ergens richting aan kunnen geven, zo veel mogelijk leren, zelf degene zijn die bepaalt wat er gedaan moet worden vanuit een eigen overtuiging,” aldus het duo.

Het is het schoolproject dat de mannen bij elkaar heeft gebracht, maar de passie voor auto’s heeft ze bij mekaar gehouden. Specifiek is het de cosmetische staat van voertuigen waar de heren zich mee bezig houden. ‘We begonnen met het poetsen van auto’s bij Aart Vos in Genderen, maar al snel kregen we meer werk dan Aart ons ruimte kon gunnen,’ vertelt Bram. ‘Dat vereiste dat we een eigen locatie moesten gaan regelen,’ vertelt Sven verder. Inmiddels is SB Detailing gevestigd in Werkendam aan de leemansstraat op nummer 23, waar de ondernemers beschikken over een eigen loods waar meerdere voertuigen tegelijkertijd kunnen worden onderhouden.

De concurrentie aangaan

Auto’s schoonmaken, hoe valt er te concurreren met wasstraten waar veel geautomatiseerd is? ‘SB detailing gaat veel verder dan simpelweg het schoonmaken van voertuigen. Wij zorgen ervoor dat auto’s bij ons in de best mogelijke cosmetische staat weggaan. Het is niet enkel het afspuiten van de auto, maar we polijsten de lak en brengen een waxlaag aan. Zo blinkt het voertuig niet alleen als geen ander, maar is het ook bestand tegen aantastende substanties zoals pekel,’ vertelt het duo. ‘Ook zetten wij ons volledig in om de best mogelijk service te leveren. Indien gewenst halen we de auto op op locatie of werken we in de avond als er haast bij is,’ vervolgt Bram.

Wat is de doelgroep van SB detailing? Het klinkt alsof jullie je voornamelijk focussen op het exclusieve segment. ‘Onze doelgroep is vrij breed, zowel bedrijven als particulieren zijn bij ons klant. Denk maar zo: uitstraling is extreem belangrijk, zowel voor bedrijven als particulieren. Van veel bedrijven is het busje dat komt aanrijden de eerste indruk. Als deze flink blinkt dan kijkt de klant positiever naar het bedrijf dan wanneer deze onder de modder zit. Hetzelfde geldt voor particulieren die een mooie sportwagen hebben, die is niet gekocht om te verwaarlozen. Die is gekocht om succes uit te stralen en om de mensen er voor om te laten draaien, dan moet ‘ie wel blinken,’ legt Bram uit.

De toekomst van SB Detailing

Hoe ziet de toekomst van SB Detailing eruit? ‘We zijn momenteel bezig om een eigen productlijn op te zetten. Daarmee kunnen klanten klein werk wat makkelijker zelf verrichten en hoeven ze niet per se naar ons te komen wanneer ze zich bijvoorbeeld ergeren aan een aantal vliegjes op de voorbumper. We adviseren de klant dan ook welke producten het meest geschikt zijn voor welk werk,’ legt Sven uit. ‘Daarnaast houden we ook de focus op het opschalen van onze huidige activiteiten. We kunnen nu leuk aan de slag, maar onze locatie kan nog meer werk aan. Daar maken we graag gebruik van,’ vervolgt Bram.

Contact met de heren kan via +31 6 1344 5975 en Bramdekeijzer@sbdetailing.nl. Voor impressies kan de sbdetailing.nl bezocht worden.

Wist je dat SB Detailing een vacature heeft openstaan? Check ‘m hier.